15.8.08

Aamulla oli tarkoitus nukkua pitkaan, kun kerran saisi nukkua eika oli aikaista lahtoa. Mutta eipa sita kuitenkaan osanut nukkua vaan kuhkimme ylhaalla jo kello kuuden jalkeen.

Olimme sopineet lounaalle lahdon klo 13.00 hotellin aulassa, jonne saapuivat kaikki muut paitsi Kaitsu. Han oli kaynyt jo lounaalla. Aamukahvit joimme hotellin Starbucksissa, ymmarran oikeastaan nyt, miksi Usassa Starbuckilla ei mene kovin hyvin, silla eipahan siella osata tehda kunnollista “vanilla lattea”. Vaniljan makua ei juurikaan siina havaitse.

Liisa meni kaymaan toisessa kahvilassa, silla hotellin kahvilassa ei ollut vapaita poytia. Aamiaisen syotyamme lahdimme samaiseen kahvilaan, josta jatkoimme kolmistaan kavellen Vegasin kaduilla. Ihmisia oli liikkeella paljon, pelikoneet pitivat omaa “mukavaa” aantaan joka puolella. Pelihimo oli hirmuinen...Simokin halusi kokeilla onneaan. Kavimme varaamassa liput “Beatles”-musiikkiin perustuvaan esitykseen. Mukava tehda jotain muutakin, kuin olla pyoran kanssa liikkeella.

Palasimme takaisin hotellille puolen paivan aikoihin ja paasimme lahtemaan lounaalle. Lounaan jalkeen lahdimme etsimaan bootsikauppaa. Simo gps:sta katsoi reitin...vaikka olihan minulla karttakin...ja laite kertoi matkan olevan nelja kilometria. Ajattelimme kavella...tosin Sikke ehdotti, etta hyppaisimme bussiin ja huristelisimme silla kaupan nurkalle. Paatimme kuitenkin kavella. Saa oli todella kuumaa, kenkien lapi tuli kuumuus kadusta ja oli melko paha kavella. Kavimme ostamassa juotavaa matkan varrella olleelta huoltikselta ja kysyimme paljonko on viela matkaa. Herrasmies sanoi etta kolmet liikennevalot ja kaupparakennut sijaisee kadun vasemmalla puolella. No kolmansien valojen jalkeen ihmettelimme hetken, kun ohjeen mukaan paikalla pitaisi olla buutsikauppa, mutta eipa vain ollutkaan. Viidensien valojen jalkeen vihdoinkin nakyi iso keltainen valokyltti. Bootseja oli hyllyt vaarallaan, vareja jos minkalaista. Olisimme kumpikinm haluneet ostaa oikeat ameriikan bootsit, mutta jotenkin tuli tunne, etta ei jaksa silla hyllyja oli lukematon maara. Silmiimme osui myos lasten saapikkaat, todella mahtavam nakoiset, mutta emme kuitenkaan carolle niita ostaneet. Hieman harmittaa, silla nehan olisi voinut vaikka kehystaa (kiinan tyyliin), jos eivat olisi olleet sopivat.

Taksin saaminen ei ole helppoa Vegasissa. Bootsikaupassa tytto sanoi, etta saattaa menna jota 40 min, ennenkuin taksin saa ja kehotti meita menemaan rakennuksen takana olevan ostoskeskuksen eteen. Takseja kuulemma kaartaa sita vahan valin. Olikohan kentien meidan tuuria, silla yhtaan taksia ei tullut ja siiten paatimmekin menna eraaseen pikkukauppaan ja pyysimme heita soittamaan taksin. Taksin piti tulla 20 minuutissa, mutta meidan tuurilla ei tullutkaan...konserttiin pitaisi ehtia. Liike minne menimme oli kenkakauppa, jonka omistajina olivat vanhempi pariskunta...kengatkin hieman vanhanmallisia. Han meita jututti, aivan kuten on niin monet kerrat kaynyt liikkuttaessa. Puolen tunnin odottelun jalkeen, pyysimme kauppiasrouvaa soittamaa uudelle taksiyhtioon. Taksi luvattiin 10 minuutissa. Menimme ulos odottelemaan ja vihdoinkin parkkipaikalle kaarsi paikallinen taksi...tosin kauaksi kaupan edustalta. imo lahti juoksujalkaa taksia kohden ja kuski oli hieman hamillaan, silla toisen kaupan edessa oli myos asiakkaista odottamassa. Kuski ei oikein tiennyt kummanko porukan pyyntoon han oli vastannut. Onneksi vanhempi rouva oli sanonut taksia tilatessa maaranpaamme, mika oli kuskilla tiedossa, joten me olimme hanet tilanneet.

Illalla showssa, osoittautui hyvaksi valinnaksi sille illalle. Lippua ostaessamme meille sanottiin, etta 17.30 alkaa tilaisuus, missa saa juotavaa ja pienta snakkia. No eipa nain ollutkaan vaan tuo juttu olikin vasta esitykseen jalkeen, ennen illan toista esitysta. Mukaamme saimme kassin, jossa oli coctail-lasi, lasinaluset seka ohjelmalehtinen showsta. Onneksi emme ostaneet ohjelmaa ennen esitysta, niinkuin yleensa on tapana tehda. Katsomo oli taynna immeisia. esityksessa on mukana yli 60 esiintyjaa. Myos Harri oli kaynyt tilaamassa liput samaiseen naytokseen, mutta hanella oli paikka aivan erillaan meista.