Porokeitto...vaikka nayttikin hernekeitolta...maistui Helsinki-Vantaalla.

Lento Helsingista Bostoniin 23.7. tuntui ikuisuudelta, vaikka lentoaikaa ei ollut kuin hieman yli 8 tuntia. Finnairin lomalentojen koneessa ei ole kunnolla tilaa jaloille, joten pitkajalkaisilla oli tukala istua. Ruokaa ja juomaa sai kiitettavasti koko lennon ajan. Kone oli lahestulkoon taynna. Oikein tuntui kummalliselta lentoemantien iloisuus. Aasian lennoilla suomaisemannat harvoin ovat iloisella ja nauravaisella paalla.

Passin tarkastuksessa Bostonin paassa oli mukava pikkumies. Tosi utelias, halusi tietaa tyopaikat ja lasten lukumaaran ja lasten iat. Simon kertoessa pienokaistemme iat, mies tokaisi Simolle, etta kuinka vanhan oikein oletkaan. Tullistakin paasimme nopeasti ohi.

Taksilla Harvard Square Hotelliin kesti puolisen tuntia. Liikenne oli melko vilkasta johtuen tyomatkaliikenteesta, silla olimme liikkeella puoli kuuden aikoihin iltapaivalla. Hotellille ja huoneisiin paastyamme lahdimme etsimaan ruokapaikkaa. Annokset ovat valtavia...yhdelle hengelle kahden hengen annos.
Katukuvaa hotellin ikkunasta katsoen

Hotellimme, kaupat ja ravintolat olivat mukavasti kavelymatkan paassa.

Ensimmaisena yona herasimme jo klo 3...olihan kello Suomessa jo 10 aamulla. Aamupalalle klo 9 ja siita lahti paiva hyvin kayntiin. Vuokrasimme auton ja lahdimme Harrikkakaupalle tiedustelemaan pyorien kohtaloa. Olimme nimittain saaneet paivaa aikaisemmin mailin, etta varaamamme pyora ei ole saatavilla. No onneksi kaikki meni hyvin ja saimme haluamme pyoran. Harrikkakauppa Bostonissa on iso ja paljon tavaraa ostettavana...joten kaupasta pois lahtiessa Simollekin jai kateen iso kassillinen tavaraa. Sadevaatteet olivat meilla ostoslistalla ensimmaisena, silla Bostonissa satoi torstaina todella rankasti ja sadetta on luvattu tulevillekin paiville.
Henkselithan Simo tarvitsee...

Navigaattorin etsinta oli kaynnissa eilen. Onhan meilla puhelimia ja Harrilla navigaattori, mutta miehet haluavat sellainen mika kestaa vetta. Useammasta paikasta sita kyselimme, mutta eipa taman kokoisesta kaupungista tahdo sopivaa loytya..hmmm.

Illalla hotellin lahella illallisella ja yhdeksan aikoihin porukka oli valmis menemaan nukkumaan...lentomatka rasitti viela hieman.

Aamulla kavimme aamupalalla eraassa mukavassa aamiaispaikassa.
Hyvaa taisi olla, Simon ilmeesta paatellen.

Tanaan aamulla jalleen Harrikkakaupalle hakemaan pyoria. Maaritin kanssa lahdimme hetimiten ajelemaan takaisin hotellille, jotta vuorokausivuokrausaika ei menisi umpeen. Harri antoi meille navigaattorin, jonka mukaan meidan olisi helppo ajaa, mutta kuinkas ollakaan se ohjasikin vaaraan osoitteeseen...oikean kadun vaaraan paahan, katu on nimittain todella pitka. Maarit on ajellut monissa kaupungeissa, joten hanella oli homma hyvin hanskassa ja osasi ilman navigaattoria ajaa oikeaan osoitteeseen manuaalinavigaattoria kayttaen. Ja voi tuota saata, eilen satoi rankasti ja oli todella harmaata, tanaan aurinko paistaa lahes pilvettomalta taivaalta.

Tassa tama navigaattori, joka ohjasi Maaritin ja minut vaaraan kohteeseen.

Siina se nyt on pyoramme Harley-Davidson Electra Glide

Niinpa...eipa auta laittaa vaatteita kuivumaan sprinkelin koukkuun...??!!

Tunturi-fillari oli parkkeerattuna kunnon lukolla varustettuna.

Teimme perjantaina 25.pv. risteilyn Bostonin edustalla.